Każdy użytkownik z momentem zaakceptowania przez adminów karty postaci, dostaje określoną przez nich liczbę punktów do rozłożenia. Punkty, które dostajemy zależeć będą od sytuacji danego państwa przed II Wojną Światową. Statystyki są potrzebne w grze fabularnej, gdyż to między innymi one decydują o przebiegu wojny.
Dyplomacja (maks. 15 pkt* )
To właśnie dzięki niej macie szansę na zdobycie sojuszników. Czym więcej punktów, tym większy wpływ i szansa na zdobycie sojusznika. Na przykład : Niemcy i Rosja chcą mieć Polskę za sojusznika. Niemcy jednak posiada więcej punktów dyplomacji dzięki czemu ma na Polskę większy wpływ niż Rosja.
Inteligencja (maks. 15 pkt* )
Zdobywając punkty z tej dziedziny wzrastają nasze umiejętności, stajemy się lepszymi strategami oraz lepszymi szpiegami.
IC (Industrial Capacity) (maks. 20 pkt)
Całe państwo oparte jest na IC, więc posiadając je, posiadacie również dobrze rozwinięty przemysł co przynosi wam dochody. Państwo, w którym zabraknie IC, nie będzie miało możliwości brania udziału w wojnie gdyż zabraknie mu uzbrojenia.
Wojska Lądowe (maks. 25 pkt)
Jest to jedna z najważniejszych sił zbrojnych w państwie. Ilość żołnierzy wcale nie zapewnia nam idealnej ochrony, liczą się przede wszystkim ich umiejętność. Pamiętajmy jednak o tym, że jeżeli chcemy silne wojska, musimy je wyposażyć, a do tego potrzebne nam jest IC.
Marynarka Wojenna (maks. 10 pkt)
Nie aż tak ważna siła zbrojna jednakże bardzo przydatna. Chroni ona między innymi granic państwa, które znajdują się na morzach czy też oceanach.
Siły Powietrzne (maks. 15 pkt)
Kolejna siła zbrojna, której celem jest przeprowadzenie operacji, które pomogą uzyskać danemu państwu przewagę w powietrzu. Siły powietrzne mają obowiązek chronienia swojego państwa przed nalotami innych sił lotniczych, ale nie tylko. Wysyłane są one również do bronienia swoich sojuszników.
* - jeżeli przy rozłożeniu punktów zostanie nam ich trochę, możemy dodać je do dyplomacji i inteligencji.